טיפול

טיפים להתמודדות עם אלרגיות בנסיעות


טיפים להתמודדות עם אלרגיות בנסיעותהמערכת החיסונית שלנו מגיבה באופן שאיננו צפוי במקרים מסוימים בין אם לחומרים טבעיים ובין אם לחומרים מלאכותיים. חומרים אלה, שאינם אמורים לגרום לנזק כלשהו, מעוררים את מערכת החיסון ויוצרים תגובה נגדם, המלווה בשורה של תופעות לוואי מזיקות.


ישנם סוגים שונים של אלרגיות, כשכל סוג בא לידי ביטוי בדרגת חומרה שונה, באופן שונה וגם באזור אחר בגוף (בעיניים, בעור, באף, בריאות למשל ועוד).

סובלים מאלרגיה מסוימת? מתכננים נסיעה בקרוב וחוששים מהתקף? הנה שישה טיפים להתמודדות על אלרגיות בנסיעות:

  1. דעו למה אתם אלרגיים והיערכו בהתאם – חשוב שתדעו במדויק למה אתם אלרגיים ומתי מופיעים תסמיני האלרגיה. האם הם מופיעים ביום? בלילה אולי? בטבע, קרוב לצמחים מסוימים, או אולי ליד מטעים של עצים? אם תדעו במדויק מתי זה קורה לכם ומה מעודד את האלרגיה, תדעו גם כיצד להתמודד אתה והיא פחות תפתיע אתכם בזמן הנסיעה.
  2. תכננו את הטיול שלכם בהתאם – במידה ואתם אלרגיים לפריחה של צמח מסוים, קחו זאת בחשבון כשאתם מתכננים את הטיול שלכם. תוכלו למצוא מידע ברשת על מועדי פריחה של צמחים מסוגים שונים, הידועים ככאלה המחוללים אלרגיה. המידע הזה משרת רבים ויכול, פעמים רבות, למנוע את התופעות הקשות של האלרגיה.
  3. שמרו על ציוד טיולים נקי – אם אתם אלרגיים לאבק ומתכננים לצאת לטיול בשטח, הקפידו לשמור על ניקיונו של הציוד שאתם לוקחים אתכם. בין אם זה שק השינה שלכם, האוהל או אפילו הבגדים המסוימים שאתם לובשים בטיול, שמרו עליהם נקיים ואחסנו אותם, בין טיול אחד לשני, במקום מאוורר. אם יש לכם גם מזרן שטח, תוכלו לרסס אותו באמצעות תכשיר מיוחד כנגד קרדית אבק הבית, הידועה כפחות ידידותית לסובלים מאבק.
  4. הקפידו על תזונה נכונה – ישנם מזונות המעודדים ליחה ופחות טובים לסובלים מאלרגיה. אוהבים לנשנש בזמן הנסיעות ונוטים לאכול "שטויות" בטיול? זה הזמן להיפטר מההרגלים הלא טובים האלה ולאמץ הרגלים חדשים. הימנעו ממזונות המכילים סוכרים פשוטים וגם קמח לבן, אם אתם רוצים לקחת קפה לדרך, הכינו אותו עם חלב  או אולי חלב שקדים. זה הזמן גם לצרוך ירקות ופירות אורגניים הנקיים מכימיקלים שאינם טובים.
  5. תה תמיד טוב – תפסה אתכם ליחה מציקה כתוצאה מהאלרגיה שאתם סובלים ממנה? שתו תה. קחו אתכם לנסיעה תרמוס עם תה העשוי מג'ינג'ר טרי מגורר, כפית של דבש ומספר טיפות לימון. התה הזה יחמם את מערכת העיכול שלכם ויחזק אותה ויפחית את הליחה. אפשרות נוספת היא להכין תה מרווה לדרך. המרווה מחזקת את הריאות ובכך גם מחזקת את המערכת החיסונית.
  6. משקפי שמש ועדשות מגע – אם אתם סובלים מאלרגיה המלווה בגירוי בעיניים וגם בדמעות, קחו אתכם לטיול משקפי שמש גדולים, שיגנו עליהן מפני האבקנים. אם אתם מרכיבים עדשות מגע, הקפידו להשתמש בחומרי ניקוי עדשות שאינם מכילים חומרי שימור. נקו את עדשות המגע שלכם בתדירות גבוהה מהרגיל כשאתם בנסיעות ובטיולים מחוץ לבית.