תרופות סבתא לאלרגיה

תסמיני האלרגיה, אשר מופיעים לרוב עקב גורמים סביבתיים, מתבטאים כמדי שנה בעיטושים, ליחה, קוצר נשימה, נזלת כרונית ועוד. ישנם תסמינים רבים המאפיינים אנשים ספציפיים, כתוצאה מחשיפה לאלרגנים מסוימים הנמצאים באוויר.

מכיוון שתסמינים אלה עלולים להוריד את איכות החיים ולפגוע באופן משמעותי בפעילות היומיומית המתבצעת, מחפשים הסובלים מאלרגיה תכשירים ומשחות טבעיות על מנת להילחם בתופעות אלה. ישנן תרופות סבתא שונות אשר ידועות כבעלות ריפוי לתסמינים מסוימים. לפני טיפול כימי זה או אחר, כדאי לנסות את אחד מהפתרונות הטבעיים.

במקרים של אלרגיה אשר עלולה להיות מסוכנת ומאיימת חיים, מומלץ לפני הטיפול להתייעץ עם הרופא המטפל, בדבר בטיחות הטיפול מבחינה ספציפית. פעמים רבות, תרופות סבתא עשויות מחומרים ומרכיבים הנמצאים במטבח הביתי ומוכנים לשימוש מידי.

עם זאת, ישנם מרכיבים מסוימים אשר דורשים סקירה וחיפוש קצת יותר עמוק. עקב עובדה זו, יש המבדילים בין תרופות סבתא אלו והניסיון לשמירתן, לעומת חומרים ותרכיבים העשויים מחומרים טבעיים. חומרים אלה נמכרים בבתי המרקחת, ופעמים רבות, מסמלים את המסחור שענף זה עבר במהלך השנים.

תרופות סבתא נגד נזלת

תרופות הסבתא נגד נזלת לרוב, ינסו להוריד את הגודש באף ולהפחית מהגירוד התמידי המורגש. תרופות סבתא שידועות למטרת פתיחת אף סתום הן למשל, הרחת בצל, נשימת אדים מעל קומקום רותח, אמבט חם עם או בלי שמנים ארומטים, מלח בכוס מים, להריח מים עם עראק ועוד.

עם זאת, תרופות הסבתא הידועות ביותר, אשר אף זוכות מדי פעם לעידוד מחקרי זה או אחר, הם מרק העוף ותה הנענע או הקמומיל החם. תרופות אלו אמורות לשפר את ההרגשה ולהפחית את ממדי האלרגיה, גם אם הן לא מרפאות לחלוטין. פעמים רבות, אפשר לשלב המלצות אלו עם תרופות המתקבלות על בסיס מרשם מרופא.

תרופות סבתא נגד פריחות

ישנן תרופות ידועות למריחה על העור, כאשר האלרגיה המתבטאת בפריחה נגרמת ממגע עם חומר אלרגן כלשהוא. תרופה ידועה למריחה על העור הינו אבוקדו או אבקת תפוחי אדמה מהולה במי אמבט. כאשר האלרגיה קורית בתנוכי האוזניים ונגרמת מאלרגיה למתכות או ניקל, ההמלצה היא למרוח משחת ציפורן חתול.

לאחר שהדלקת עוברת, כדאי לנסות למרוח את העגילים החדשות בלק לציפורניים, על מנת שלא יגרום שוב לאלרגיה או רגישות מיוחדת. מעבר לכך, ישנה המלצה למרוח שמן זית על העור המגורה, אלוורה, שמן שקדים או אבקת אפייה. כאשר העור מאד מגורה, ישנה חשיבות להיוועץ ברופא המטפל, גם אם לא ידועות תופעות לוואי או סיבוכים נלווים.

תרופות נגד אלרגיה כללית

ככלל, ישנן מספר תרופות אשר ידועות בהשפעתן על הפחתת התסמינים המוכרים של אלרגיה באופן כללי. חומרים אלה לרוב, ישמשו מקרים רבים של חולי, כמו למשל דבש, תה קמומיל, שן שום, שורש ג'ינג'ר, שתיית מיצים כמו לימון או מיץ תפוזים.

מרכיבים אלו ידועים כמחוללי קסמים במגוון בעיות, כאשר אלרגיה היא אחת מהן. תרופות סבתא טובות ונראות כיעילות כאשר הן מנסות למנוע את התפתחות האלרגיה לכדי תסמינים מועטים. כחלק משיטות מניעה אלו קיימים גם סוגי חיזוקים של מערכת החיסון כנגד מחלות החורף בכלל ואלרגיות בפרט.

חיזוקים אלה כוללים, בין השאר מרקחות תה הנעשות באופן מיוחד וממרכיבים ספציפיים. כמו כן, שיטה זו מנסה לתת את מירב הויטמינים הרצויים לאדם בצורת ארוחות מאוזנות ובריאות. יש כנראה, בתרופות אלו איזשהו מרכיב אנטי היסטמין אשר מקל הן על הסובלים והן על האנשים שמסביבו.

קראו על טיפול טבעי לאלרגיה – טיפול אייפק >>>

אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן