אלרגיה ליין אדום

אלרגיה ליין אדוםעובדה רפואית ידועה היטב גורסת כי שתיית יין אדום באופן מתון היא בעלת השפעה חיובית על הבריאות, היות ויין אדום מכיל נוגדי חמצון אשר מגנים על התאים מפני נזקים. אך עבור אנשים מסוימים הוא מהווה סכנה בריאותית המתבטאת באלרגיה ליין.

זוהי אלרגיה אמיתית אם כי נדירה, אשר תסמיניה מתבטאים בחוסר סובלנות גופנית לנוכחות יין אדום, פריחות, שלשולים והקאות. הכימיקלים והמרכיבים השונים ביין גורמים לתגובה זו והתסמינים עלולים להיות מתונים עד חמורים.

הגורמים לאלרגיה ליין אדום

התגובות השליליות ביותר ליין אדום נגרמות בשל רגישות או אי סבילות למזון המתרחשות כאשר אדם חסר אנזים הדרוש לעיכול חומר מסוים. האלרגיה לאלכוהול המצוי ביין נגרמת באמצעות היעדר אנזים הנקרא דהידרוגנז אלדהיד. מחסור באנזים זה נפוץ ביותר בקרב אנשים ממוצא אסייתי.

בדרך כלל, נגרמת האלרגיה באמצעות חוסר סובלנות גופנית או תגובה של המערכת החיסונית לנוכחות מרכיבי מזון או חומרים כימיים הידועים כסולפיטים, אשר מתרחשים באופן טבעי בתהליך יצירת היין, ולעיתים קרובות הם מוספים ליין כחומרים משמרים.

גם טאנינים, כימיקלים המעניקים ליין אדום את טעמו האופייני, עלולים לגרום לאלרגיה. יין אדום מכיל גם רמות גבוהות של היסטמינים בהשוואה לסוגים אחרים של משקאות אלכוהוליים. מחקר מהעת האחרונה מראה כי רכיבים נוספים, דוגמת גליקפרוטאינים עשויים להיות הגורמים לתגובה האלרגית.

מדענים סבורים כי קיימות מספר תיאוריות לגורמים לאלרגיה ליין אדום. רוב הגורמים האפשריים הם פרוסטגלנדינים, טירמין, שמרים וחיידקים, חומרים המצויים בפקק ואפילו האלכוהול עצמו. התנזרות מיין, כדרך מניעה, עשויה להיות האפשרות הטיפולית הטובה ביותר.

התסמינים הנפוצים של אלרגיה ליין אדום

תסמיני אלרגיה מופיעים כאשר המערכת החיסונית מגיבה לאלרגן. אם קיימת אלרגיה, המערכת החיסונית מתנהגת כאילו האלרגן מסוכן, והיא משחררת חומר כימי הנקרא היסטמין אשר גורם לתסמיני אלרגיה.

התגובה עשויה להיות קלה אך במקרים מסוימים היא מסכנת חיים. אנפילקסיס היא תגובה אלרגית חמורה המתרחשת באופן פתאומי ועלולה להחמיר במהירות. יחד עם זאת, רק לעיתים נדירות היא מתרחשת עם צריכת יין.

התסמינים השכיחים ביותר של אלרגיה ליין אדום הם פריחות בעור, גרודים, עור סמוק, שלשולים, הקאות, קוצר נשימה, קצב לב מוגבר, תחושת חום, כאבי בטן, נזלת או גודש במעברי האף ועיניים נפוחות. קיימים גם תסמינים לטווח הארוך המתבטאים באקזמה, כאבי ראש, מיגרנות, עייפות כרונית ומצב רוח ירוד.

טיפולים ופתרונות אפשריים

מלבד ההימנעות המוחלטת משתיית יין אדום, אדם אלרגי יכול לשתות יינות אדומים יבשים או יינות לבנים יבשים. מומלץ לנסות כמויות קטנות של יינות שונים על מנת למצוא את ההתאמה הנכונה. תיאוריות מדעיות שונות מציעות כי צריכת אספירין לפני שתיית היין עשויה להועיל במניעת האלרגיה.

הטיפול הרפואי המקובל מתבצע בדרך כלל באנטי היסטמינים אותם רושם הרופא. לעיתים, טיפול הומיאופתי או הומוטוקסיקולגי יכול לסייע.

אלרגיה ליין אדום
אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן