הופעת אלרגיות בחולי דלקת מפרקים

דלקת מפרקים ואלרגיותאם אתם סובלים מאלרגיות בנוסף לאבחון דלקת מפרקים, מומלץ להגביל את החשיפה לאבקה ולהתאים בין התרופות ללא מרשם ותרופות המרשם.

דלקת מפרקים ואלרגיות עונתיות מתרחשות ביחד לעיתים קרובות, אך מומחים אינם בטוחים מדוע. ידוע שדלקת מפרקים היא מחלה אוטואימונית, כלומר, המערכת החיסונית תוקפת בטעות את הרקמות והאיברים הבריאים של הגוף כאילו היו פולשים זרים.

בנוסף, אלרגיסטים ואימונולוגים מסבירים שאלרגיות מתרחשות כאשר המערכת החיסונית של הגוף מגיבה לחשיפה לאנטיגנים כגון אבקה ועובש מהעצים, הדשא, והעשבים בסביבה.

היות והגוף מתייחס לאנטיגנים כאל חומר זר מאיים, ומייצר נוגדנים

נוגדנים הם חלק מהמערכת החיסונים, ובדרך כלל מסייעים להגנה מפני זיהומים ושמירה על בריאות התאים. כשהתאים משחררים חומרים כימיים הנקראים היסטמינים, הם גורמים להתנפחות ריריות בעיניים, באף ובסינוסים.

אלרגיות עונתיות בדרך כלל אינן מסכנות חיים, אך הן עשויות לגרום לתחושה לא נוחה, ולתסמינים כגון התעטשויות, מחנק, נזלת, גירוד באף, ועקצוץ בגג הפה, הגרון, העיניים או האוזניים.

טיפול בתסמיני דלקת מפרקים ותסמיני אלרגיות עונתיות

במצב של אלרגיות עונתיות ודלקת מפרקים, מה ניתן לעשות כדי לטפל בתסמינים? ההמלצות זהות ללא קשר לנוכחות תסמיני האלרגיות או העדרם. קו הטיפול הראשון הוא הפחתת החשיפה לאלרגנים.

סגירת החלונות בבית – כך ניתן למנוע חדירת אבקה לבית. בנוסף מומלץ לסגור את חלונות המכונית במהלך נהיגה.

הפחתת הפעילות בשעות הבוקר המוקדמות – כשרמות האבקה גבוהות ביותר.

להישאר בבית בימים סוערים – כשהאבקה נוכחת באוויר בכמויות גבוהות יותר.

הימנעות מעבודה בחצר או חבישת מסכה על האף והפה – במהלך עבודה בחוץ.

הפעלת מייבש כביסה למצעים ובגדים – במקום לתלות בגדים ומצעים על חבל כביסה, לשם מניעת ציפוי הכביסה באבקה.

חפיפת השיער בערב לפני השינה – כדי למנוע פיזור אבקה על הכרית.

תרופות לדלקת מפרקים וטיפול באלרגיה ללא מרשם

מספר תרופות אנטי היסטמינים ללא מרשם, דקונגסטנטים או תרסיסי אף זמינים לטיפול בתסמיני קדחת השחת, אך במצב של דלקת מפרקים, מומלץ להתייעץ עם הרופא או הרוקח.

חשוב במיוחד להתאים את התרופות אם לוקחים תרופות לבעיות אחרות כגון דיכאון ובעיות שינה או חרדה, שכן הן עשויות לפעול בהשפעה מרגיעה, ועלולה להתרחש אינטראקציות תרופות מסוכנת.

יש להימנע מבלבול או החלפת תרופות קדחת השחת עם תרופות המטפלות בתסמיני דלקת מפרקים, כגון כאבי מפרקים. הרופא עשוי להציע להשתמש בתרסיס אף סטרואידי לטיפול באלרגיות עונתיות, אך טיפול זה אינו מחליף גלולות סטרואידים אותן רשם הרופא להפחתת דלקת מפרקים.

סטרואידים בתרסיס האף נקלטים בכמויות זעירות לזרם הדם, ולכן הן משפיעות באופן מועט על הגוף. עצירה פתאומית של טיפול בקורטיקוסטרואידים לבליעה עלול לגרום לבעיות בריאותיות חמורות.

אם אתם ממשיכים לחוות תסמינים הקשורים לאלרגיות עונתיות, יש להגביל את החשיפה לאבקת עובש באוויר ולהתייעץ עם אלרגיסט לגבי הטיפול הרפואי הטוב ביותר באופן אישי.

אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן