10 סימנים לכך שהאלרגיות יצאו מכלל שליטה

עשרה סימנים לכך שהאלרגיה יצאה שליטהאלרגיות לשלל חומרים סביבנו, החל מרכיבי מזון שונים, דרך אבקני פרחים ועד אבק או דבורים הן תופעה נפוצה. רבים מתמודדים עם אלרגיה לחומר כלשהו. כאשר ידוע גורם האלרגיה, התופעה יכולה להיות בשליטה ושהסובל ממנה לא ירגיש אותה כמעט בכלל.

במצבים מסוימים יכולה האלרגיה לצאת משליטה ולפרוץ עם מגוון תופעות לוואי. הנה לפניכם 10 סימנים לכך שהאלרגיה לא בשליטה ושיש לדאוג לטיפול טוב יותר:

  1. עיגולים כהים סביב העיניים: עיגולים כהים סביב העיניים הם סימן לכך שאזור זה מציק. העיגולים הכהים נובעים מגירוד ושפשוף האזור. עיניים דומעות ומגרדות הן סימן לאלרגיה. במצב זה מומלץ לקחת תרופה אנטי היסטמינית בכדי להפסיק את התופעות. אם שימוש בתכשיר לא עוזר מומלץ לפנות לרופא המטפל.
  2. אף סתום על בסיס קבוע: תופעה של אף סתום הנובעת מהצטננות או שפעת צריכה לחלוף תוך שבוע עד שבועיים. אם האף סתום במשך תקופה ארוכה יותר זוהי תגובה אלרגית. בעקבות האלרגיה מיוצרת יותר רירית של האף הסותמת את מערות האף. ניתן לקחת תרופה המכווצת את הריריות להקלה לטווח הקצר אך מומלץ לפנות לרופא המטפל.
  3. צפצופים בנשימה: צפצופי נשימה יכולים להיות קשורים לאסטמה אך יכולים לנבוע גם מהיצרות דרכי הנשימה בעקבות תגובה אלרגית. מומלץ לפנות לרופא בכדי למנוע מצב בו תצטרכו טיפול חירום כמו אינהלציה.
  4. עור מגורה: עור מגורה יכול להצביע על תגובה אלרגית לחומרים בהם אתם נוגעים כמו סבון כלים, אבקת כביסה, בדים מסוימים ועוד. תכשיר אנטי היסטמיני יכול לעזור. אם תכשיר זה אינו עוזר פנו לרופא עור לקבלת תרופה.
  5. אקזמה ופריחה: אמנם אקזמה ופריחה אינן נובעות תמיד מאלרגיה אך בהחלט יכולות להגיע גם כתגובה אלרגית. אם יש אקזמה ופריחה מומלץ לבדוק עם רופא עור שלא מדובר בבעיית עור בפני עצמה. אם לא, כנראה שהיא נובעת מתגובה אלרגית.
  6. סרפדת: פריחה שבאה כחבורות חבורות אדומות, בולטות ומגרדות יכולה להעיד על תגובה אלרגית. אנטי היסטמינים יכולים לפתור את הבעיה. אם לא, יתכן שיש צורך בטיפול רציני יותר עם סטרואידים.
  7. נדודי שינה: נדודי שינה הם לרוב לא תסמין בפני עצמו בהקשר של אלרגיה אלא תוצאה של תסמינים אחרים המקשים על ההירדמות כמו גירוד בעיניים ובעור, שיעול, צפצופים בנשימה ועוד. גם תרופות מסוימות נגד אלרגיה יכולות לגרום לנדודי שינה. אם זהו המצב מומלץ לפנות לרופא לשינוי הטיפול.

עשרה סימנים לכך שהאלרגיה יצאה שליטה
אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן