תסמין לאלרגיה – יובש בפה ובגרון

תסמין לאלרגיה – יובש בפה ובגרוןכשיובש בגרון ובפה מופיעים כתוצאה מתגובה אלרגית לחלקיקים הנישאים באוויר, הטיפול מעט מורכב. הגורם העיקרי למצב זה הוא נזלת אלרגית מאחורי האף. מצב לא נעים מתרחש כאשר גודש מנוקז לתוך הגרון אצל אדם שסובל מאלרגיה, ולעיתים מלווה בתחושת גירוי. הניקוז עלול לגרום לשיעול, בליעה עודפת וגרוד בגרון.

אלרגיות הן בדרך כל עונתיות. גם אם אדם חווה תסמינים במשך כל השנה, הם יחמירו במהלך עונות בהן חומרים מגרים נישאים גבוה באוויר, כגון באביב. תסמיני האלרגיה כוללים בדרך כלל גודש באף, התעטשות ושיעול, המובילים ליובש בפה ובגרון, אך אינם מלווים בחום וכאבים. אם אדם חווה תסמיני כאב גרון המלווים בחום וכאבים, סביר להניח שזוהי תוצאה של וירוס, כגון שפעת או התקררות.

טיפול בתסמיני פה וגרון כתוצאה מאלרגיה

ברור כי אחד הצעדים החשובים ביותר בעת תחושות אלו הוא טיפול בגורם לבעיה. הצעד הראשון הוא הימנעות מהחומרים המגרים ככל הניתן. אם עשן סיגריות מהווה בעיה, יש להימנע מהן. מומלץ להתגונן מפני אלרגיות הנישאות באוויר בזמנים הבעייתיים ביותר של השנה. אם אדם צריך להיות בחוץ, מומלץ להסתייע במסכות המגנות על דרכי הנשימה.

בימים הקשים של אלרגיות עונתיות ניתן להשתמש מידי יום בתרופות ללא מרשם כגון קלאריטין, על מנת להקל על תסמיני האלרגיה. הרופא יבצע בדיקות אלרגיה שיצביעו על האלרגיות הספציפיות ויסייעו למטופל להימנע מאלרגנים אלו, אך מינון תרופתי המוכן באופן אישי, למשך זמן, מפחית את תגובת הגוף לאלרגנים. זריקות נגד אלרגיה מסייעות לחיות חיים בעיקר ללא תסמינים.

טיפולים טבעיים

תרופות טבעיות פופולאריות אף הן להרגעת תסמיני פה וגרון כתוצאה מאלרגיה. בעוד שהן אינן מרפאות את הנזלת מאחורי האף הגורמת לתחושת היובש והגרוד, הן מספקות הקלה זמנית בתסמינים. שתיית מים מומלצת תמיד לכל בעיות הגודש. שתייה מרובה של נוזלים מסייעת לריר ולשמירה על לחות הגרון והפה.

אנשים רבים בוחרים לשתות נוזלים חמים ומרגיעים כגון מרקים ותה חם. יש להתרחק ממשקאות המכילים קפאין, שכן קפאין עלול להוות מטרד נוסף לגרון. גרגור מי מלח חמים מסייע תמיד להרגעת תחושות היובש בפה ובגרון. התזת תמיסת מלח ישירות לחלל האף מקלה על הגודש בסינוסים, אך יש להישמר מפני שימוש יתר, שעלול לגרום לבעיות נוספות.

מהם הסיבוכים?

בעוד שאנשים רבים הסובלים מאלרגיה חיים עם התסמינים ללא צורך בטיפול, תסמיני יובש בפה ובגרון משבשים את היכולת ליהנות מחיים נוחים, ולכן יש להסתייע בטיפולים רפואיים או טבעיים, בהתאם לחומרת התסמינים. העדר טיפול עלול בסופו של דבר להוביל לסיבוכים אחרים, כגון דלקות בסינוסים.

באופן כללי, סיבוכים אלו אינם מסוכנים לבריאות הכללית, אך הם עלולים לגרום להעדרות מהעבודה ושיבוש התפקוד היומי. בנוסף לתסמיני יובש בגרון ובפה, אדם אלרגי עלול לחוות הידרדרות כוללת ברמות האנרגיה, אשר משפיעה על יכולת הפעילות.

אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן