תרופת רינולסט

תרופת רינולסטרינולסט (Rhinolast) היא תרופה אנטי היסטמינית, תרופה המיועדת לסובלים מאלרגיות שונות. התרופה איננה נמצאת נכון להיום בסל התרופות ויש צורך במרשם רופא כדי לרכוש אותה. התרופה עוזרת למנוע תגובות אלרגיות על ידי חסימת הקולטנים להיסטאמין ועיכוב שחרור ההיסטמין ישירות מתאי פיטום. התרופה מגיע בתצורת תרסיס לאף ומשווקת גם כטיפות לעיניים.

לאילו מצבים מסייעת

רינולסט היא תרופה המיועדת לסובלים מאלרגיות שונות והיא שייכת לתרופות מקבוצת נוגדי היסטמינים ונוגדי היסטמינים דור שני. התרופה עוזרת להתמודד עם תסמינים, הנלווים לאלרגיה הקשורה לאף, כמו התעטשות, נזלת וגם כירוי. היא אף מסייעת במקרים של דלקת אלרגית בלחמית העין והיא עוזרת להפחית את הגירוי בה וגם את הגירוי באף.

הרכב התרופה

החומר הפעיל בתרופה נקרא "Azelastine Hydrochloride".

אופן נטילתה

התרופה, כאמור, מגיעה בתצורת תרסיס לאף או טיפות עיניים. כאשר מדובר בתרסיס לאף, יש ליטול אותה פעמיים ביום. כאשר משתמשים בה בתצורת טיפות עיניים, יש ליטול אותה בין פעמיים ל-4 פעמים ביום. כתרסיס לאף, יש ללחוץ על התרסיס עצמו פעם אחת לכל נחיר, ובפעם הבאה לחזור על זה בשנית. בטיפות עיניים, יש לטפטף טיפה אחת לכל עין ולעשות זאת בין פעמיים ל-4 פעמים ביום. התרסיס לאף מתחיל להשפיע בתוך כשעתיים עד שלוש. טיפות העיניים משפיעות בתוך 3 דקות. התרסיס לאף משפיע למשך 12 שעות וטיפות העיניים למשך 8 שעות.

תופעות לוואי

תופעות לוואי אפשרויות בעת נטילת התרופה יכולות להיות עייפות או חולשה, כאבי ראש, נמנום, טעם מר בפה, תחושת עקצוץ או שריפה בגוף ובמקרים נדירים מאד טשטוש ראיה, כאב בעין, דלקת בגרון או קשיי נשימה. אם משתמשים בטיפות עיניים או משחות עיניים מסוג נוסף, יש להמתין בין 5 עד 10 דקות בין השימוש ברינולסט לתרופה אחרת.

חשוב לדעת

התרופה איננה מומלץ לנשים בהריון, לנשים מניקות, לילדים מתחת לגיל שנה או לקשישים. במקרה של קשיש, יתכנו תופעות לוואי שונות ולכן חשוב מאד להיוועץ ברופא המטפל לפני נטילתה. בכל מקרה של הופעת תופעות לוואי חמורות, חשוב לפנות בהקדם אל הרופא ולבחון את המשך השימוש בתרופה.

תרופת רינולסט
אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן