טיפול באלרגיה באמצעות רפואה משלימה

אנו חיים היום בעידן ה"ניו אייג'", עידן שמשלב בתוכו מצד אחד קדמה וטכנולוגיה, ומצד שני רצון להתחבר לשורשים. בעשור האחרון אנו מתוודעים יותר ויותר לנושא הרפואה המשלימה.

הרפואה המשלימה מנסה לתת פתרון לבעיות הרפואיות שכולנו חווים בחיי היום יום מנקודת מבט של טיפולים מסורתיים, שלא כוללים שימוש בתרופות קונבנציונליות.

בין הטיפולים הרבים שמציעה לנו הרפואה המשלימה, ניתן למצוא בראש ובראשונה את הרפואה הסינית. רפואה זו שמה דגש רב על האיזון שבין הגוף לנפש. לדברי העוסקים בתחום, כל הפרעה באיזון זה תביא לתחושה של חולי, ואף למחלה של ממש.

בכל הקשור באלרגיה, לרפואה הסינית יש הצעות טיפול ופתרונות רבים, המקנים לחולים טיפים להתמודדות עם אלרגיה ועם הקשיים הנילווים לה.

בין הטיפולים המומלצים: טיפול מתמקד בשימוש בתוספי תזונה, צמחי מרפא, רפלקסולוגיה, תכשירים טבעיים, טיפולים בחדר מלח, עיסויים, דיקור, הומוטוקסיקולוגיה, הומאופתיה ואף בניית תפריט מיוחד באמצעות נטורופתיה. הטיפולים הנ"ל, על פי העוסקים בתחום, יכולים לא פעם גם לרפא לחלוטין את האלרגיה.

תיאוריית הצ'י המגן

מכיוון שבעת שבה התפתחה הרפואה הסינית לא היה ידע על חיידקים, וירוסים ואלרגנים, נטו לייחס את תופעות החולי השונות לבעיה שנגרמת כתוצאה מ"רוח".

ההתמודדות עם אותה "רוח" הייתה באמצעות הצ'י המגן שיש לכל אדם- גורם אנרגטי שנמצא בגופו של כל אחד ואמור למנוע כניסה של מזהמים לגוף. לפי תיאוריה זו, מרכז האנרגיה הטובה של הגוף נמצא במערכת העיכול הכוללת את הכבד, הטחול והכליות, כאשר לטחול השפעה ישירה על הריאות.

את הבעיה האלרגית נטו לייחס באותה עת לחולשה של הצ'י המגן של הטחול. חולשה זו יכולה לנבוע ממספר גורמים, העיקריים שבהם הינם: תזונה לא נכונה שכוללת אוכל חם או קר מידי, אוכל שומני ותזונה לא מספקת. בנוסף ניתן למנות סיבות נפשיות כמו עודף דאגה או חרדה וסיבות פיזיולוגיות, כמו חוסר בפעילות גופנית והזדקנות.

תיאוריה זו הובילה לחלוקה של האלרגיות על-פי האיבר הפגוע :

  • חוסר איזון שמקורו בריאות יבוא לידי ביטוי בצורת נזלת, בעיות בנשימה ועייפות. נזלת אלרגית זו תופיע בעיקר בסתיו.
  • חוסר איזון שמקורו בכבד ישפיע בעיקר על העיניים ויתבטא בגרד, אדמומיות ותחושת כאב בעיניים בהסתכלות על אור. הנזלת המאפיינת חוסר איזון שמקורו בכבד תהיה בעיקר בתקופת האביב.
  • חוסר איזון נוסף הוא חוסר איזון שמקורו בכליות. במקרה זה הסימפטומים מתחילים לרוב עוד לפני גיל 7, בעיקר בילדים רזים. לבעיה שמקורה בכליות יש נטייה להיות תורשתית והסובל ממנה עשוי לגלות שעוד בני משפחה שלו סובלים מאלרגיה.

דיקור סיני לטיפול באלרגיה

כאשר המטופל מגיע למטפל, הוא עובר תחילה הערכה של דופק, לשון והתייחסות לסימפטומים שהוא מציג. לאחר מכן מציג המטפל את הטיפול המתאים והספציפי שמתבסס בראש ובראשונה על שינוי אורח חיים וכמובן מתמקד גם בשימוש בדיקור וצמחי מרפא.

בטיפול המבוסס על דיקור, המטפל מחדיר מחטים דקות למקומות שונים בגוף, כאשר במקרה של אלרגיה מדובר בעיקר על אזור הפנים. המחטים מנקזות ומשפרות את זרימת האנרגיה לאזורים שנפגעו.

החדשות הטובות הן שניתן לבצע טיפול דומה גם בבית וללא שימוש במחטים. הבסיס לשיטה הוא אותו בסיס, אלא שבמקום מחטים אנחנו משתמשים בנקודות לחץ ועיסוי קל.

 כדי לסייע בשחרור ליחה ופתיחת אף סתום יש לעסות בתנועה מעגלית משני צידי בסיס האף באמצעות שתי האצבעות המורות. כדי להקל על גודש באף ובסינוסים, מעסים בתנועות של סחיטה באמצעות האגודלים מאזור העיניים ועד לבסיס האף. יש לחזור על פעולה זו 5-10 פעמים. במידה והאף סתום או מגרד, ניתן להעביר את האצבע המורה בלחיצה קלה מהאף ועד לקו השיער בתנועה ישרה כלפי מעלה.

אולי יעניין אותך גם:

האם יש קשר בין חרדות לבין אלרגיות? מחקר גרמני בדק

אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן