רפואה אלטרנטיבית תזונה

טיפול באלרגיה בעזרת ויטמינים


ויטמינים לטיפול באלרגיהאלרגיות נגרמות בשל תגובה מוגזמת של המערכת החיסונית לחומרים דוגמת אבקת פרחים, עובש, קשקשי חיות מחמד, אבק ומרכיבי מזון מסוימים.


גורמים גנטיים וסביבתיים עשויים להיות משמעותיים לרגישות היתר של התגובה החיסונית, ומסיבה זו נוצרים גרודים, נפיחויות, פריחה, נזלת והתכווצויות שרירים. הימנעות מהאלרגנים המסוימים היא השיטה הטובה ביותר להתמודד עם האלרגיות. אך יחד עם זאת, תגובות קשות לאלרגיות עשויות לדרש טיפול רפואי או טבעי.

קיימות תרופות רבות ושונות הזמינות להקלה על אלרגיה, אך עבור אנשים אשר מבקשים לטפל בתסמינים שלהם באופן טבעי, ויטמינים שונים עשויים לסייע להילחם בתסמיני האלרגיה הגרועים ביותר.

מומלץ לנסות את אחד הוויטמינים הבאים בפעם הבאה בה מתלקחים התסמינים, על מנת לבדוק את יעילותם.

חומצה פולית

חומצה פולית היא ויטמין B אשר ממלא תפקיד חשוב בהיווצרות תאים חדשים בגוף. היא עשויה אף לסייע בהפחתת חומרת תסמיני אלרגיה ואסטמה. מדענים במרכז ג’ונס הופקינס מצאו כי אנשים בעלי מחסור בחומצה פולית הם בעלי סיכויים גבוהים יותר בשלושים אחוזים לפתח תופעות אלרגיות, ובעלי סיכויים גבוהים יותר בארבעים אחוזים לסבול מנשימה ‘מצפצפת’, בהשוואה לאנשים בעלי צריכה פולית נאותה. הממצאים מראים כי חומצה פולית עשויה לווסת תגובה חיסונית לאלרגנים.

מזנות דוגמת ירקות עלים ירוקים, פירות, שעועית יבשה, אפונה ואגוזים עשירים בחומצה פולית, והיא אף זמינה כחלק מתוספי ויטמין B קומפלקס בחנויות הטבע ובבתי מרקחת לרפואה טבעית. ויטמינים אלו בדרך כלל נספגים היטב בגוף, אם כי מינון יתר שלהם עלול לגרום לשלשול.

ויטמין C

ויטמין C הוא ויטמין נוגד חמצון מסיס במים, והוא חיוני לצמיחה והתפתחות. הוא עשוי אף לחסום שחרור היסטמין, ולהפחית באופן משמעותי תסמיני אלרגיה. פירות הדר, תותים, ירקות עלים ירוקים ומלונים הם מקורות עשירים של ויטמין זה, לצד צריכתו בצורתו הסינטטית. למרות שבמינון המומלץ, הוא נספג היטב בגוף, מינון יתר שלו עלול לגרום לקלקול קיבה ולשלשולים.

ויטמין D

גוף האדם יכול לייצר ויטמין D או ‘ויטמין שמש’ בעת החשיפה לשמש. חוקרים אמריקאים מצאו כי תינוקות אשר נולדו בסתיו ובחורף, סבלו ממחסור בוויטמין D בשל חוסר החשיפה לשמש, והיו בעלי סיכויים גבוהים יותר בעשרים אחוזים לפתח אלרגיות למזון, בהשוואה לילדים שנולדו בעונות החמות.

המחסור בוויטמין D עקב החשיפה לשמש עשוי להיות מתוגמל באמצעות צריכת תזונה עשירה בוויטמין D כגון מוצרי חלב ודגים או באמצעות צריכת תוספים של ויטמין D.

ויטמין E

ויטמין E הוא נוגד חמצון נוסף אשר נמצא במזונות דוגמת נבט חיטה, תירס, אגוזים וזיתים. מלבד הגנה על הגוף מההשפעות המזיקות של רדיקלים חופשיים, הוא מעכב את התגובה לאלרגנים ולכן עשוי להועיל לאנשים הסובלים מאלרגיות ואסטמה.

ניתן לצרוך את הוויטמין, בנוסף להרכבי המזונות המתאימים, גם בצורתו הסינטטית. יחד עם זאת, חשוב להתייעץ עם הרופא טרם נטילת תוסף זה, היות ושימוש יתר כרוני עלול להציב את האדם בסכנה.

סרפד צורב

תמציות עלי סרפד צורב עשויות לסייע לאנשים הסובלים מאלרגיה להתמודד עם תסמיניהם. מחקרים מראים כי הצמח עשוי לעצור את אי הנוחות ולמנוע החמרה של המצב. ניתן לצרוך ויטמין זה מידי יום, והוא מכיל מספר חומרים מזינים, דוגמת ויטמין K.

חשוב לציין כי בחירה בויטמינים עלולה לעיתים להפריע לתרופות אחרות. יש לבדוק עם הרופא לפני שמוסיפים כל אחד מהוויטמינים האלו לתכנית הבריאות הקבועה. כל גוף מגיב באופן שונה לוויטמינים, כך שאם פתרון אחד נכשל, מומלץ לנסות אחר, על מנת לראות אם הגוף מגיב אליו טוב יותר.

ראו גם:
ספירולינה לטיפול ולהקלה על אלרגיה


התקשרו ליצירת קשר