תזונה מומלצת ולא מומלצת לסובלים מאלרגיה באף

תזונה מומלצת ולא מומלצת לסובלים מאלרגיה באףעם הופעת תסמיני אלרגיה, כגון גירודים בעיניים, נזלת, גודש באף, קוצר נשימה או צפצופי נשימה, הרופא עשוי לרשום אחת מתרופות האלרגיה כגון סטרואידים, ברונכודילטים ותרופות אחרות על מנת להרגיע את התסמינים.

אך ביצוע שינויים פשוטים בתזונה, והימנעות ממזונות מסוימים, מסייעים אף הם לשיפור התסמינים. מאמר זה סוקר את המזונות והמשקאות המומלצים והלא מומלצים לאלרגיה באף.

תה ירוק

תה, במיוחד תה ירוק נטול קפאין מומלץ ביותר לאנשים הסובלים מאלרגיה באף. תה מכיל אנטיהיסטמינים טבעיים, מה שהופך אותו לתוספת מועילה לתזונה, להפחתת תסמיני האלרגיה.

היסטמין הוא חומר כימי אותו משחרר הגוף במהלך תגובות אלרגיות. מומלץ במיוחד לשתות תה חם בבוקר, על מנת לסייע בהתעטשויות הבוקר.

יוגורט ומוצרי פרוביוטיקה

מומלץ לאנשים הסובלים מתסמיני אלרגיה באף להוסיף לתזונה יוגורט ומקורות אחרים של פרוביוטיקה, המכילה "חיידקים ידידותיים", המשפרים את מערכת העיכול.

ניתן לקבל פרוביוטיקה מיוגורט, חלב מותסס ותוספי תזונה המסייעים לוויסות המערכת החיסונית, כך שתסמיני האלרגיה שוככים.

תזונה דלת מלחים

מחקרים מצאו שהקפדה על תזונה גבוהה במלחים עשויה להיות קשורה להחמרת תסמיני אלרגיה. מדענים הוכיחו שתזונה דלת מלחים עשויה לשפר את תפקוד הריאות, מפחיתה את תסמיני הגודש באף, ומפחיתה את הצורך בתרופות בקרב אנשים הסובלים מאלרגיה באף.

שיטות טובות להפחתת מלח בתזונה כוללות אכילת שפע ירקות טריים, והימנעות ממזונות מעובדים כגון ארוחות קפואות ומאכלים משומרים.

צריכת אומגה 3

מספר מחקרים מצביעים על העובדה לפיה אכילת תזונה עשירה בחומצות שומן מסוג אומגה 3, עשויה לסייע בהפחתת תסמיני אלרגיה. במחקר אחד, החוקרים עקבו אחר 23 מבוגרים עם אלרגיה באף, שנטלו תוסף אומגה 3 או פלצבו במשך חמישה שבועות.

המשתתפים שנטלו אומגה 3, חוו רמות נמוכות יותר של דלקת בדרכי הנשימה. ניתן לקבל יותר אומגה 3 בתזונה באמצעות אכילת דגים שומניים כגון סלמון, הרינג, סרדינים, מקרל וטונה.

הימנעות ממזון מהיר

סיבה נוספת להגבלת כמות ההמבורגרים והצ'יפס בתזונה מגיעה ממחקר שנערך בניו זילנד, שעקב אחר למעלה מ-1,300 ילדים, ומצא שהילדים שאכלו המבורגרים מדי פעם או לפחות אחת לשבוע, נמצאו בסיכון גבוה יותר לתסמיני אלרגיה באף, בהשוואה לילדים שמעולם לא אכלו המבורגרים.

החדשות הטובות: תזונה שמטרתה המפחתת תסמיני אלרגיה עם מזונות כגון פירות, ירקות ודגים, לא מותירה מקום רב לאכילת מזונות מהירים.

תזונה ים תיכונית – מספר מחקרים תומכים ברעיון לפיו הקפדה על תזונה זו מגבירה את הסיכוי לשלוט באלרגיה באף. תזונה זו כוללת שפע פירות, ירקות, שעועית, דגנים מלאים, דגים ושמן זית, עם הפחתת כמויות הבשר.

וואסאבי – מאכל דביק,ירוק וחריף הנלווה לסושי, עשוי לסייע בפתיחת מעברי האף והקלת הנשימה במהלך תסמיני אלרגיה. אם ניתן לסבול את החריפות, שיטה זו מאפשרת אף שחרור היסטמין הקשור לאלרגיות אחרות.

תזונה מומלצת ולא מומלצת לסובלים מאלרגיה באף
אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן