אלרגיה לעץ אורן

אלרגיה לעץ אורןבעוד שהאלרגיה לעץ אורן היא נדירה יחסית, קיימים שני אלרגניים עיקריים מדאיגים, אשר מגיעים מעצי אורן: צנוברים ואבקת אורן.

צנוברים הם הזרעים האכילים של מינים מסוימים של עצי אורן, והם משמשים במגוון רחב של מזונות, כולל רטבים איטלקיים. אבקת אורן מופקת כאשר העצים פורחים באביב, והאבקה "עפה" באוויר למרחקים ארוכים מאוד.

אלרגיה לאבקת עץ אורן דומה לאלרגיות אבקה אחרות, ואנשים רבים הסובלים מאלרגיה זו, סובלים אף מאלרגיה לאבקת צמחים. האלרגיה עשויה להתבטא בתגובות אלרגיות קלות, בינוניות וקשות, כולל אנפילקסיס. קיים קשר בין תגובה אלרגית לאגוזים, בוטנים, צנוברים ואבקת עץ אורן.

תסמיני האלרגיה לעץ אורן

התסמינים של אלרגיות אבקת עץ אורן נראים כמו "קדחת השחת" וכוללים בדרך כלל עיניים מגרדות ואדומות, שקיות מתחת לעיניים, נזלת עם או בלי התעטשויות, גודש באף, שיעול ובמקרים חמורים יתכנו אף תסמיני אסתמה.

אלרגיות לעץ אורן דומות לאלרגיות עצים אחרות בכך שהן עלולות לגרום לתגובה אנפילקטית. התסמינים עשויים להשתנות בין מתונים עד חמורים והם כוללים:

  • לחץ בחזה וקשיי נשימה
  • נפיחות הלשון, הגרון, האף והשפתיים
  • פריחה או כוורות על העור
  • כאבי בטן, שלשולים והקאות
  • סחרחורות והתעלפות או אובדן ההכרה
  • הלם ואי ספיקת לב.

אם אדם חווה תגובה אנפילקטית, גם אם היא קלה, עליו לקבל טיפול רפואי מיידי.

בדיקות ואבחון אלרגיה לעץ אורן

יש להיבדק אצל אלרגולוג אם קיים חשד לאלרגיה כלשהי. הרופא יבדוק את ההיסטוריה המפורטת של התגובות לאבקת עץ האורן או לפריחתו, ולאחר מכן יבצע בדיקות וימליץ על הטיפול המתאים. הבדיקה הנפוצה ביותר לאלרגיה זו היא בדיקת עור.

הרופא יציב כמות קטנה מאוד של אבקת עץ אורן על העור, ולאחר מכן ידקור את העור בעדינות, כך שכמות זעירה תחדור אל העור. לאחר זמן קצר יבחן הרופא אם מופיעה אדמומיות או שינויים אחרים אשר מצביעים על רגישות אלרגית.

במקרים מסוימים, ניתן לבצע בדיקות דם על מנת לבדוק את התגובות לעץ אורן. כמות קטנה של דם ניטלת לשם בדיקה במעבדה על מנת לבדוק אם הנוגדנים בה מגיבים לאלרגן.

טיפול באלרגיה לעץ אורן

בכל פעם בה אדם חושד בתגובה אלרגית חמורה, עליו לקבל טיפול חירום מיידי. לשם התמודדות ארוכת טווח, חשוב להתייעץ עם אלרגולוג, היות והוא יכול לסייע לזהות את התסמינים של התגובות הקלות, הבינוניות והקשות, ולהעניק את הטיפול המתאים ביותר.

ניתן לטפל באלרגיות לעץ אורן בעזרת תרופות על מנת לשלוט בתסמינים. טיפולים אחרים כוללים טיפול חיסוני. בסופו של דבר, ניתן לשלוט במצב.

בעוד שאבקת עץ אורן עוברת באוויר בקלות, ניתן להימנע מהמצב הבעייתי. רמות אבקת העצים גבוהות בדרך כלל בבוקר, בין חמש לעשר בבוקר, ובזמנים בהם האוויר יבש. לכן, דחיית פעילויות בחוץ עד לשעות אחר הצהריים, או יציאה לאחר גשם כבד, עשויים לסייע. יש לסגור חלונות על מנת לשמור מפני חדירת האבקה ולהימנע מבגדים המתייבשים על חבלים תלויים על מנת לשמור עליהם מפני איסוף אבקה.

אלרגיה לעץ אורן
אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן