מהי אלרגיה לקטון cg?

מהי אלרגיה לקטון cg?ישנו מגוון רחב של חומרים שיכולים לגרום לתגובה אלרגית, כשברוב המקרים מדובר על חומרי מזון, אך בהחלט ישנם גם חומרים הנשאפים למערכת הנשימה או חומרים שגורמים לאלרגיה כאשר הם באים במגע עם העור.

חלק מהחומרים ניתנים לזיהוי בקלות כמו למשל אבקני פרחים, בוטנים או ביצים, אך ישנם גם חומרים שלא ניתן לזהותם בקלות וזהו המקרה באלרגיה לקטון cg.

אנשים האלרגים לקטון cg צריכים לקרוא בעיון את תוויות פירוט המרכיבים המופיעות על מוצרי הקוסמטיקה וההיגיינה על מנת להימנע מחשיפה אליו. במאמר שלפניכם נפרט אודות האלרגיה לחומר זה, על תסמיני האלרגיה וכן נפרט אודות טכניקת האבחון המשמשת לזיהוי הסובלים מאלרגיה זו.

מה זה בדיוק קטון cg?

קטון cg הוא השם שניתן לתערובת של שני חומרים הנמצאים בשימוש נרחב בתעשיית הקוסמטיקה וההיגיינה האישית (החומרים נקראים Methylisothiazolinone ו- Methylchloroisothiazolinone). באופן עקרוני השימוש בתערובת של החומרים נפוץ מאוד אך לעתים ניתן למצוא אותם גם בנפרד. החומרים מסייעים לשימור של מוצרי קוסמטיקה והיגיינה אישית, להארכת חיי המדף שלהם ולמניעה של זיהומים חיידקיים ופטרייתיים.

החומרים נמצאים בשימוש מאז שנות השבעים בתעשיית הקוסמטיקה וניתן למצוא אותם במגוון רחב ביותר של מוצרים כשבין היתר מדובר על סוגים שונים של שמפו, קרם הגנה מקרינת השמש, מגבונים לחים, קרם לחות ועוד.

השימוש בקטון cg נעשה נפוץ מאוד לאורך העשורים האחרונים ולמעשה הכפיל את עצמו בעשור הראשון של המאה הנוכחית. עם זאת, לאור ריבוי הדיווחים על תופעות אלרגיות שהתפתחו בעקבות החשיפה לחומרים אלה, נראה כי בשנים האחרונות פחות ופחות יצרנים עושים בהם שימוש.

מה הם תסמיני האלרגיה לקטון cg?

ההתבטאות הקלינית של האלרגיה לקטון cg יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של תסמינים ובמגוון דרגות חומרה. עיקר ההסתמנות הקלינית של האלרגיה מופיעה בעור בדגש על אזור המפשעה, פי הטבעת והפנים.

החשד לאלרגיה לקטון cg מתעוררת בדרך כלל כאשר מופיע גרד על רקע לא ברור באזורים אלה או כאשר מופיעים תסמינים של אקזמה, אך חשוב לציין כי כבר נצפו מקרים של אלרגיה לחומרים אלה שבאה לידי ביטוי בתסמינים נשימתיים. במקרים האלו בדרך כלל מדובר על אלרגיה כתוצאה מחשיפה תעסוקתית.

התסמינים יכולים להופיע בכל גיל אך נפוצים במיוחד בקרב תינוקות וילדים קטנים. במידה וקיימת בעיה ראשונית בעור כמו למשל דרמטיטיס אטופית, ישנו סיכוי גבוה יותר לסבול מאלרגיה לקטון cg, שכן העור במצבים האלו רגיש יותר ובעל חדירות גבוהה יותר לחומרים האלרגנים.

כיצד ניתן לאבחן אלרגיה לקטון cg?

תהליך האבחון כולל בדיקה קלינית ומיפוי של התסמינים מהם סובל המטופל, תשאול של המטופל בנוגע לגורמי הסיכון המהווים את מנת חלקו לסבול מאלרגיה זו וכן ביצוע של בדיקת תבחין טלאי. בדיקה זו כרוכה בהדבקת מדבקות הספוגות בחומר על עור הגב של הנבדק למשך ארבעים ושמונה שעות, לאחר ארבעים ושמונה שעות של חשיפה בוחנים האם התרחשה תגובה אלרגית או לא.

כיצד ניתן לטפל באלרגיה לקטון cg?

נכון להיום אין טיפול יעיל לאלרגיה לקטון cg ולכן הדרך הטובה ביותר להימנע מתסמיני האלרגיה היא פשוט להימנע מלעשות שימוש בתכשירים המכילים את החומרים הנ"ל. על מנת להימנע מחשיפה לחומרים אלה יש להקפיד לקרוא את התוויות המפרטות את רשימת המרכיבים לפני השימוש בכל תכשיר היגיינה או תכשיר קוסמטי.

כמו כן, חשוב לדעת שלעתים החומרים הנ"ל נקראים בשמות שונים. את הרשימה המלאה של שמות החומרים ניתן לקבל מכל רופא עור.

אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן