מהי אלרגיה לחשמל ולקרינה?

אלרגיה לקרינה ולחשמלרגישות לחשמל ולקרינה מוגדרת על ידי מדענים כליקוי תפקודי. המחקר שבדק את ההשפעות הבריאותיות של חשיפה לקרינה החל ברצינות בסוף שנות השישים, והוא ממשיך עד היום. ראיות עצומות מעידות על ההשפעות הבריאותיות השליליות של חשמל וקרינה אך המודעות הציבורית ואף האקדמית לנושא זה עדיין לוקה בחסר.

חשיפה למכשירים אלחוטיים ומכשירי חשמל כגון טלפונים סלולאריים, מונים חכמים, רשתות W-Fi, טלפונים אלחוטיים, חוטי חשמל, תדרי ביניים, מיקרוגלים ושדות חשמליים הזורמים ממכשירים אלקטרוניים שונים, גורמים לאלרגיה בקרב חלק מהאנשים.

קרינה – הגורם הנסתר

אין ספק כי קרינה גורמת להשפעות שליליות על הגוף, ולא מדובר רק על אנשים שעובדים בתחנות כוח גרעיניות או מתגוררים בסמוך לאתרים אלו, למרות שהם, כמובן, נמצאים בסיכון גבוה לחשיפה. התמודדות עם אלרגיה בצבא, למשל, עשויה להיות קשה אם החייל משובץ לתפקיד שאינו מתאים. כל אדם נחשף, במידה כזו או אחרת, לצורה כלשהי של קרינה. בסיכון גבוה במיוחד נמצאים ילדים, תינוקות ועוברים שטרם נולדו.

המקורות הנפוצים ביותר של חשיפה הם מקורות הנישאים באוויר כגון תאונות גרעיניות, הפצצות, קרני שמש, צילומי רנטגן, עשן סיגריות, פורצלן שיניים, מספר טיפולים רפואיים וקרינה הקיימת באדמה וחודרת לאספקת המים והמזון.

חשיפה לקרינה גורמת לאדם למערכת חיסונית מוחלשת ובעיות בריאותיות מהן הוא עלול לסבול במשך כל חייו. חשיפה זו גורמת למחלות הרסניות כגון סרטן ומחלות ניווניות, אך עלולה אף לגרום למחלות קלות כגון שיעול כרוני, כאבי ראש, הפרעות שינה ובעיות בתפקוד מערכת העיכול. החדשות הטובות הן כי קיימות תרופות להשפעות הרעות של הקרינה, וניתן להתגונן, לשמר ולשפר את הבריאות.

הדרך בה קרינה גורמת לאלרגיות

למרות העובדה שבמשך חמישים השנים האחרונות מדענים מתריעים שוב ושוב מפני סכנות הקרינה, הנתונים עדיין סותרים, ורוב הרופאים אינם בודקים באופן שגרתי אם אדם נמצא בסכנת חשיפה לחשמל וקרינה, או שהוא סבל בעבר מהשפעות אלו. ובכל זאת, הצטברות קרינה מתבטאת בהשפעות הרסניות לטווח הקצר והארוך.

הגוף מעכל, שואף או סופג קרינה. לדוגמה, תבואה וצמחייה אחרת עלולות לספוג קרינה מהקרקע עליה הן צומחות באמצעות "עננים" רדיואקטיבים הנישאים באוויר. עצים ודשאים, כמו גם צמחים חקלאיים, סופגים קרינה.

דוגמה מדהימה נוספת היא העובדה לפיה פסולת רדיואקטיבית מתווספת למספר דשנים אשר לאחר מכן מתפשטים בגידולי טבק. בסופו של דבר, כל אלו משפיעים על הגוף באופן ישיר. אדם אוכל דגנים, כגון דגני בוקר, לחם, עוגות, פסטה, פיצה וכו', ולמעשה צורך את הדגן שספג קרינה, ששרדה את כל תהליכי העידון והבישול.

התבואה, כמקור מזון, נצרכת על ידי הגוף, אך הקרינה אינה נספגת בגוף. התגובה הטבעית של הגוף היא לדחות את הקרינה מתוך מאמץ לשמור על הבריאות. המשך צריכת דגנים נגועים בקרינה, גורם בסופו של דבר לתגובה אלרגית.

קרינה, מחלות ואלרגיות

דחייה זו של הגוף את החומרים המזיקים, מתבטאת בתוצאות לחץ על חלקים שונים בגוף, והתהליך מונע מהגוף את היכולת לעכל גם את החומרים המזינים בתבואה, מה שגורם למחסור בחומרים מזינים אלו. מחסור זה גורם לכמיהה לתבואה, והתשוקה גורמת לצריכת יתר של תבואה מתוך ניסיון להשיג חומרים מזינים חסרים אלו.

דחיית הגוף את הדגנים והחומרים המזינים שהוא מכיל מוגדרת כיום כאלרגיה או רגישות. בנוסף, אכילת מזון זה תגרום להגברת הקרינה הנוספת הנקלטת בגוף ונזק נוסף נוצר. זהו מידע מפתח, המסביר בעיות רבות בתחום הבריאות הקיימות כיום.

אם לוקחים את כל הדברים שבאים במגע עם הגוף, החל מירקות, וחלב המגיע מפרות שאכלו עשב רדיואקטיבי, ועד לאוויר שאנשים נושמים, בשילוב עם הנשורת הרדיואקטיבית, נוצר מצב של אלרגיות מוגברות ועלייה במחלות בדרכי הנשימה. הגילוי לפיו קרינה, בשילוב עם גורמים אחרים, מייצרת אלרגיות, הוא חדש, אך סקירת נתונים סטטיסטיים זמינים מוכיחים עובדה זו.

כמובן שאין זו הדרך היחידה בה אדם הופך לאלרגי ממשהו, ולמעשה סביר להניח שזו אינה הדרך היחידה. ניתן לפתח אלרגיות בדרכים שונות, אך הנקודה היא כי קרינה גורמת לאלרגיות וניצבת מאחורי הגידול הנרחב במחלות קשורות כגון אסטמה ובעיות נשימה אחרות. מדענים חושדים כי קרינה ניצבת אף מאחורי רוב בעיות החיסונים מהם סובלים אנשים כיום, אך זהו נושא למחקר נוסף.

קרינה ותזונה

במצב האידיאלי, הגוף ניזון באופן הטוב ביותר עם חומרים מזינים נכונים ומינרלים, המשפיעים עליו באמצעות נטייה קלה ביותר לקלוט חלקיקים רדיואקטיביים. כל החלקיקים שייספגו בגוף, לאחר הקפדה על תזונה נכונה, יקבלו פחות הזדמנויות לפגוע בגוף.

המינרלים העיקריים במונחי הגנה על הגוף מפני נזקי קרינה הם אשלגן, יוד וסידן. ניתן למצוא רכיבים אלו במזונות מלאים, אורגניים או בצורת תוספים באיכות טובה.

אלרגיה לקרינה ולחשמל
אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן