כך תעברו את בידוד הקורונה ללא אלרגיה

לסובלים מאלרגיות: אם אתם, כמו רבים אחרים, נכנסים למצב הבידוד הכפוי בשל מגפת הקורונה, אל תתנו לדברים להשפיע עליכםנכנסים לבידוד וסובלים מאלרגיות? כך תתכוננו נכון לבידוד חף מאלרגיות בצורה בלתי מבוקרת. הטיפים הבאים יאפשרו לכם להתכונן כמו שצריך לבידוד, כך שהאלרגיה תחלוף מעליכם ולא תשפיע עליכם.

אלרגיה – זה מה שקורה כאשר מערכת החיסון שלנו יוצאת משליטה

מערכת החיסון שומרת עלינו מפני פתוגנים וגורמים אחרים המחוללים מחלות. בזכותה, מרבית האנשים שנדבקו או יידבקו בנגיף קורונה צפויים להחלים ולחזור לשגרת החיים בצורה מלאה. אולם לעיתים מערכת החיסון איננה פועלת בדיוק כנדרש וכפי שהיינו רוצים. צורת ביטוי נפוצה יחסית של מצב זה הינו מצב כרוני, הלא הוא האלרגיה. אז אומנם יש אנשים שאצלם מערכת החיסון עלולה להשתולל ולהביא לתופעות כגון גודש באף או קשיי נשימה, אבל יש הרבה מה לעשות ואפשר להיערך נכון.

על חשיבות הניקיון בבידוד

הבידוד מעיק אבל חשוב לכולנו. איש אינו אוהב להימצא בבידוד, אבל כתוצאה מחשיפה אפשרית לחולי קורונה, הוא למעשה הכרחי. אם כל מי שנחשף בוודאות או בסבירות גבוהה לחולה יימצא בבידוד לפי ההנחיות, נוכל כולנו לנצח את המחלה ולחזור לשגרה בהקדם.

הסובלים מאלרגיות יכולים לנצל את זמן הבידוד בכדי לנקוט צעדים חשובים עבורם, כגון ניקיון קפדני של אבק. ייתכן מאוד שסילוק האבק בכל האמצעים כגון שואבי אבק, מטאטא, מטליות ייעודיות וכיוצא באלה, אפילו יעזור לכם להעביר את התקופה המסוגרת ביתר קלות. טוב מאוד שיש תעסוקה אבל יותר מזה, סילוק האבק צפוי להקל במיוחד על מערכת הנשימה.

נדגיש כי לא מומלץ להשתמש בחומרי ניקוי חריפים שעצם החשיפה אליהם עלולה לגרום לגירוי של מערכת הנשימה. אולם, חומרי ניקוי ירוקים וידידותיים ישמרו על סביבה ביתית נעימה והרחקת גורמים מחוללי אלרגיה (אלרגנים).

אל תשכחו לאוורר!

מעצם טבעו של הבידוד, אתם נדרשים להישאר בבית ולא לצאת ממנו. ההנחיות הללו חשובות ויש להקפיד עליהן ללא יוצא מן הכלל. אם קיימים בבית עוד בני משפחה, הבידוד וההפרדה מהם קשים אמנם אך שומרים על בריאותם. אם המגע עם אחרים חיוני, צריך להיעזר בכפפות ומסיכות לכיסוי האף והפה. ודבר נוסף שאסור לשכוח – את המקום הסגור חשוב לאוורר.

במיוחד לרגישים לאלרגיות, לא טוב לשהות בחדרים סגורים שאינם מאווררים. האוויר עצמו צריך תחלופה על מנת להעניק הרגשה נעימה ובכדי ליהנות מאוויר טרי. ממובן שפתיחת חלונות צריכה להיעשות במחשבה תחילה. אל תפתחו חלונות בשעות השיא של התחבורה, אם הבית פונה לעבר כביש ראשי הומה. השתדלו לפתוח חלונות שיכניסו אוויר טרי באמת ולא עשן או פיח מבחוץ. במידת הצורך, אווררו את הבית בשעות הערב המאוחרות.

דאגו גם לאוורר ולנקות את הפילטר של המזגן

בימים חמים, אתם תפעילו בוודאי מיזוג אוויר גם בעת הבידוד. בתקופה זו במיוחד, הקפידו לנקות את הפילטר של המזגן. פילטר או סנן שאיננו נקי מפזר ברחבי החלל בקטריות, חיידקים ולפעמים אפילו עובש. הקפידו לנקות את הפילטר כך שתיהנו מאוויר נעים, טמפרטורה נוחה והרחקה של כל הגורמים שמייצרים קשי נשימה, אי נוחות, אף סתום וכל יתר התסמינים הלא נעימים.

לכל מקרה שלא יקרה: הכינו תרופות לשעת הצורך

אחרון חביב, דאגו לכך כי יהיו בבית התרופות שיכולות להשקיט כל התקף אסטמה או תסמין אלרגיה אחר שאתם מכירים. אנטי היסטמינים, משאפים, כדורים נגד גודש בדרכי הנשימה או קוצר נשימה, את כל אלה חשוב יהיה למקם בהישג יד. פעלו בצורה כזאת ותעבירו את תקופת הבידוד ביתר קלות. ואם יופיעו תסמינים חריגים, פנו בהקדם לרופא המשפחה, לייעוץ מרוחק (בשיחת ווידאו או צ'אט).

אולי יעניין אותך גם:

עדכון חשוב: החיסון של פייזר בטוח עבור רוב הסובלים מאלרגיות

 

בידוד קורונה בלי אלרגיות
אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן