תרופת ליבוסטין

תרופת ליבוסטיןליבוסטין (Livostine) מיועדת לסובלים מאלרגיה של העין. היא מגיעה בתצורת טיפות והיא נמצאת בסל התרופות. התרופה מיועדת לבני 5 ומעלה ועוזרת להקל על התסמינים הנלווים לאלרגיה עצמה.

לאילו מצבים מסייעת

ליבוסטין מיועדת, כאמור, לסובלים ממקרים של אלרגיה של העין. לאלרגיה זו נלווים, לרוב, שורה של תסמינים, העשויים להופיע בדרגות חומרה שונות. אדמומיות, גירוי בעין, דמיעה וגם תחושת חוסר נוחות בעין הם התסמינים הנפוצים, המעידים על האלרגיה עצמה. הם יכולים להופיע בשל חשיפה לאבק, לדשא, לאבקנים, לעובש ולגורמים נוספים, שהם, לכשעצמם, גורמי האלרגיה.

הרכב התרופה

החומר הפעיל בתרופה נקרא Levocabastine as Hydrochloride.

אופן נטילתה

התרופה מגיעה בתצורת טיפות עיניים. המינון המקובל נכון להיום, הן אצל ילדים (מעל לגיל 5) והם אצל מבוגרים הוא טיפה אחת לעין, פעמיים בכל יום. במקרים בהם התסמינים הנלווים לאלרגיה חמורים מאד, ניתן לטפטף טיפה אחת בעין בין 3 ל-4 פעמים ביום. אסור להשתמש בתרופה למשך תקופה העולה על 8 שבועות ברציפות. אם לא חל שיפור כלשהו לאחר 48 שעות מרגע תחילת השימוש בתרופה, מומלץ לפנות לרופא המטפל.

תופעות לוואי

בדומה לתרופות אחרות, גם כאן צפויות להופיע תופעות לוואי שונות, אם כי הן נחשבות לנדירות. בכל מקרה, במידה ואכן מופיעות, יש לפנות אל הרופא המטפל בהקדם. התופעות האפשרויות עשויות להיות דפיקות לב לא סדירות, דפיקות לב חזקות, תחושת צריבה בעין, כאב, נפיחות, אדמומיות וגירוי חזק, דלקת בעין, דלקת של העפעף, דלקת בעור, כאב ראש או תגובה אלרגית של העור. לעיתים מופיעות תגובות אלו באופן קל והן חולפות מעצמן בתוך פרק זמן קצר. אם לא חלפו, יש להתייעץ עם הרופא.

חשוב לדעת

חשוב מאד להמשיך את הטיפול בתרופה עד להעלמת התסמינים הנלווים לאלרגיה, אך לא יותר מפרק זמן של 8 שבועות ברציפות, כאמור. חשוב להקפיד לשטוף את הידיים לאחר השימוש בתרופה ולפעול בהתאם להוראות המצוינות בדף, המצורף לתרופה. ליבוסטין מיועדת אך ורק לטיפול בעיניים. במידה והיא נלקחה לשימוש אחר, כדאי מאד לפנות לרופא. מי שבלע את הטיפות בטעות, ייתכן ויחוש תחושת ישנוניות. אם ילד בלע את התרופה, יש להגיע איתו במהירות לחדר המיון.

תרופת אופטילסט
אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן