8 דרכים איך למנוע אלרגיות אצל ילדים

8 דרכים איך למנוע אלרגיות אצל ילדיםאלרגיה אצל ילדים היא תופעה שכיחה אשר סובלים ממנה כ-10% מהילדים. אלרגיות נשימתיות נגרמות כתוצאה מחשיפה לגורמים אלרגנים והן עלולות להחמיר למצבים של אסטמה ובעיות נשימה ריפות יותר.

התמודדות עם הבעיה כוללת איתור של הגורם לאלרגיה אצל הילד אשר עשוי להיות אבק, פרוות בעלי חיים, אבקנים וכו'. על מנת למנוע את הופעת התסמינים יש לצמצם את חשיפת הילד לאותו הגורם בין אם מדובר באלרגן המצוי בבית או מחוצה לו.

1. גורמים חיצוניים ופנימיים

כאשר האלרגיה נובעת מהסביבה החיצונית יש לצמצם את שעות הפעילות של הילד מחוץ לבית ככל שניתן ובכל זאת כאשר אין ברירה יש לצייד אותו באמצעי מיגון כגון בגדים ארוכים להגנה על העור, משקפי שמש וכובע אשר מפחיתים את מגע האבק אן האבקנים עם השיער והעיניים. תופעת אלרגיה מתגברת בתקופת סוף הקיץ ובתחילת הסתיו ובמיוחד בשעות הבוקר ולכן מומלץ בעונה זו להקפיד ביתר שאת על הכללים המסייעים להגנה על הילד.

2. מצעים

קרדית האבק היא אחד הגורמים העיקריים לאלרגיה כאשר המצעים הם מקום המסתור המועדף עליה. במידה והילד אלרגי לגורם זה, יש לשמור על ניקיון המצעים ולהקפיד על שטיפתם במים בטמפרטורה גבוהה של 130 מעלות מדי מספר ימים. בנוסף ניתן לעשות שימוש בכיסוי מזרן אטום אשר מקשה על קרדית האבק מלהתקיים.

3. בובות פרווה

צעצועים ובובות פרווה נוטים לספוג אבק ומהווים עוד מקום דגירה לקרדית האבק, כך שהתכרבלות עם בובות הפרווה האהובה על הילד עלולה לעורר תגובה אלרגית. ישנן שתי אפשרויות להתמודד עם הבעיה: בעזרת קור או חום. את הבובות ניתן לשטוף במים חמים ולייבש אותם במייבש אוויר חם, כמו כן ניתן להקפיא את הצעצוע הפרוותי במקפיא ללילה.

4. שטיחים

שטיחים מהווים מוקד משיכה ומקום משכן להצטברות גורמי אלרגיה בהם אבק, קרדית האבק וקשקשי בעלי חיים. במקרים של חשש לאלרגיה, מומלץ להימנע מהנחת שטיחים בחדר הילדים ובמקום זאת מומלץ להעדיף ריצוף בעיצוב דומה אשר אהוב על הילד. במידה ולא ניתן לוותר על השטיח, מומלץ לרכוש כזה אשר ניתן לשטיפה תוך הקפדה על ניקויו ושמירה על היותו יבש.

5. מיזוג אוויר במקום חלון פתוח

עובש וחלקיקי אבק חודרים לחדר הילד מהסביבה החיצונית, לכן מוטב ככל הניתן להשאיר את החלונות סגורים ולהעדיף שימוש במיזוג אוויר אשר מונע את חדירת האלרגנים ומסנן את רובם. שימוש במיזוג אוויר מונע גם היווצרות של עובש תוך שמירה על סביבה יבשה.

6. חיות מחמד

חיית מחמד בבית עשויה לעורר אלרגיה כתוצאה מקשקשים המצויים על פרוותה וחלקיקים שונים אשר היא נושאת מהסביבה החיצונית לכן מומלץ להשאיר את חיית המחמד מחוץ לחדר הילד. בעל חיים עלול לעורר אלרגיה גם כתוצאה ממגע של רוק או שתן אשר מכילים חומרים אלרגנים, הקפידו לשטוף את בעל החיים ולמנוע ליקוק של חיית המחמד את הילד על מנת להגן על עורו ועל האוויר אותו הוא נושם.

7. מקלחת

לאחר שהייה בחוץ, הילד נחשף לאבק, אבקה וחלקיקים שונים המעוררים אלרגיה ואשר נדבקים לבגדים, לאחר שהייה מחוץ לבית יש להסיר את הבגדים, להתקלח ולהסיר את שאריות החלקיקים אשר הצטברו בשיער ועל גבי העור ולכבס את הבגדים על מנת למנוע פיזור של גורמים אלרגנים שמקורם מחוץ לבית בבית. מומלץ להקפיד על מקלחת לפני השינה אשר מונעת העברת אבק ואבקה לסדינים, לשמיכה ולכרית.

8. ייבוש כביסה

ייבוש בגדים מחוץ לבית עלול לגרום להידבקות של אלרגנים שונים, עדיף לייבש את הבגדים במייבש כביסה בטמפרטורה גבוהה או לחילופין להיעזר במתלה כביסה המתאים לשימוש בתוך הבית.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

עולם הרפואה כמרחקה: ד"ר רנא מוסא כמעט מתה עקב אלרגיה למשחה מאלחשת

דה-סנסטיזיציה
אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן