תסמין לאלרגיה – חום גוף גבוה

תסמין לאלרגיה – חום גוף גבוהאלרגיה היא תגובה חיסונית לא רצויה ולא צפויה לחומרים מסוימים שבדרך כלל לא אמורים לגרום למחלה או לחוסר נעימות.

התגובה של מערכת החיסון לפתוגנים כמו חיידקים או נגיפים היא תגובה רצויה ואף חשובה, אך כאשר המערכת החיסונית מגיבה לגורמים שאינם מהווים איום על הגוף, מדובר על מעין תקלה שיכולה אף לסכן את האדם האלרגי.

סך הכול בין שניים עשר לעשרים וחמישה אחוז מאוכלוסיית העולם סובלים מסוג זה או אחר של אלרגיה בדרגות חומרה שונות.

תסמיני האלרגיה

התסמינים של התגובה האלרגית רבים ומגוונים כשבדרך כלל התסמינים יופיעו במערכת העיכול, בעור או במערכת הנשימה. בין היתר מדובר על פריחה או אדמומיות, עיטושים, נזלת, כאבי בטן, הקאות ועוד. במקרים החמורים ביותר יופיעו תסמינים שיש בהם כדי לסכן את חייו של האדם האלרגי כמו למשל קשיי נשימה, חנק, ירידת לחץ דם ועוד.

חום גבוה הוא תסמין שאינו שכיח במצבי אלרגיה. תסמין נפוץ יחסית הוא הופעה של חום מקומי בעור באזורים הסובלים מפריחה כתוצאה מהתרחבות של כלי דם בעור או סמוך לעור.

מה היא ההגדרה של חום גבוה?

באופן כללי, חום גבוה הוא אחד מהתסמינים הנפוצים ביותר ולא זו בלבד שלא מדובר על תסמין שיש בו כדי להעיד על אלרגיה באופן ספציפי, הרי שלא מדובר על תסמין ספציפי כלל. ישנו מגוון רחב בצורה בלתי רגילה של מצבים רפואיים או מחלות שבאים לידי ביטוי בחום גבוה ולכן בכל מצב של חום גבוה יש לברר את הגורם לעליית החום באופן ספציפי.

חום גבוה מאופיין בעלייה של טמפרטורת הגוף מעבר לטווח הנורמאלי הנע בין 36.5 ל – 37.5 מעלות צלזיוס במדידה המבוצעת בחלל הפה או בעלייה של טמפרטורת הגוף מעל שלושים ושמונה מעלות צלזיוס במידה ומדובר על מדידה בפי הטבעת. העלייה של החום היא מעין תגובת הגנה נגד תוקפים כמו חיידקים או נגיפים, אך לא אחת החום נגרם בעקבות תגובה אלרגית.

חשיבות הבירור הרפואי

כפי שציינו, כאשר מתרחשת עלייה בחום הגוף, חשוב לגשת לקבלת אבחון רפואי. האבחון בדרך כלל יתחיל בתשאול של המטופל או של בני משפחתו במידה ומדובר על תינוק או פעוט בנוגע לתסמינים נוספים מהם סובל המטופל. כמו כן, יש לברר האם המטופל אלרגי לדבר מה והאם נחשף במקרה לאלרגן אליו הוא רגיש. במידת הצורך יבוצעו בדיקות נוספות כמו למשל בדיקת תרבית שתן או צואה, בדיקות דם ועוד.

תגובה אלרגית הבאה לידי ביטוי בחום גבוה נחשבת למסוכנת יחסית, שכן מדובר על תגובה מערכתית. הכוונה היא לתגובה שלא משפיעה על הגוף באופן ממוקד כמו למשל פריחה באזור מסוים בעור למשל, אלא באופן המשפיע על כלל מערכות הגוף. ככל שיותר תסמינים נלווים לחום הגבוה, כך מדובר על מצב מסוכן יותר מבחינה רפואית.

חום כאלרגן

רבים לא יודעים זאת, אבל מעבר לכך שהחום הגבוה יכול להתפתח כתוצאה מתגובה אלרגית, הרי שחום גבוה יכול להוביל לתסמינים אלרגיים, שכן יש אנשים שאלרגיים לחום. בדרך כלל, אלרגיה לחום תבוא לידי ביטוי באדמומיות או פריחה בעור. האנשים הסובלים מאלרגיה לחום יחושו עקצוצים בעור ויפתחו פריחה בעור בימים חמים במיוחד, במצבי הזעה, כאשר ילבשו בגדים העשויים מבדים שאינם נושמים ועוד. במקרים מסוימים הפריחה תהיה מגרדת מאוד ובלתי נעימה.

לעתים האדמומיות תתפשט בגופם של אלו הרגישים לחום כל אימת שייכנסו לחדר חם שאינו מאוורר. ברוב המקרים הפריחה תיעלם מאליה לאחר שהגוף יתקרר ויתאוורר.

אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן