7 מרכיבים בשגרת הטיפוח שיכולים לגרום לאלרגיות

7 מרכיבים בשגרת הטיפוח שיכולים לגרום לאלרגיותתכשירים קוסמטיים רבים שעוזרים לנו להרגיש טוב יותר ולהיראות חלקים ואולי גם צעירים יותר לא בהכרח מיטיבים איתנו. לא מעט חומרים המצויים בתכשירים הקוסמטיים השונים הם חומרים שמעוררים בגוף תגובה אלרגית כמו פריחה, שיעול ועוד.

מהם החומרים שעלולים לגרום לתגובות אלרגיות ואילו תחליפים יש להם?

1. דאודורנטים

תגובה אלרגית לדאודורנטים באה לידי ביטוי באדמומיות ואולי גם תחושת גירוד בבתי השחי. הדבר נובע מהרכבם של חלק מהדאודורנטים המתועשים הכוללים בתוכם מתכות כמו אלומיניום. האלומיניום מזוהה כחומר שהגוף צריך לסלקו. היום ישנם דאודורנטים טבעיים או לפחות דאודורנטים שאינם מכילים אלומיניום. דאודורנטים אלה בהחלט עושים את העבודה במניעת ריח של זיעה.

2. תכשירים לפילינג וטיפול באקנה

תכשירים המבצעים פעולה של הסרת העור הם פעמים רבות חומרים חזקים שלאורך זמן יגרמו לתגובה אלרגית. הם מכילים חומרים כמו חומצה סליצילית, חומצה בטא הידרוקסית, חומצה אלפא הידרוקסית, חומצה גליקולית ועוד.

חומצות אלה, גם אם מיטיבות עם מראה העור בטווח הקצר, יכולות ליצור תגובה אלרגית המתבטאת בפריחה ואודם בטווח הארוך. מומלץ להתייעץ עם רופא עור או מטפל בהתאמת תכשירים טבעיים המבוססים על פירות למשל שיוצרים פילינג עדין.

3. תכשירים ריחניים

נכון, ריח טוב נותן תחושה טובה והרגשה של ניקיון ואסתטיקה אך בקרב לא מעט אנשים שימוש בתכשירים כמו קרמים ריחניים ואפילו סבונים ריחניים יגרום לתגובה אלרגית. אותו ניחוח נעים נוצר באופן כימי ומלאכותי תוך ערבוב של חומרים שאינם מתקבלים בצורה יפה על ידי הגוף. אותו ניחוח תמים יכול לגרום לכאבי ראש, צפצופים בנשימה וגם פריחות בעור. האלטרנטיבה היא שימוש בתחליפים טבעיים ככל האפשר עם ריח מינימלי ואפילו ללא ריח- הניחוח הוא לא זה שהופך אתכם לנקיים יותר.

4. מוצרי טיפוח המכילים ניקל ומתכות אחרות

מוצרי איפור למיניהם מכילים לעיתים מתכות אשר חלק מהאנשים רגישים אליהן כמו ניקל, מתכת אותה ניתן למצוא גם כציפוי לתכשיטים, וגם כרום או עופרת. לפני שקונים מוצרי איפור רצוי לעשות טסט קטן ולשים מעט מאותו תכשיר ולראות את התגובה. מומלץ לבדוק את הרכיבים ולראות שמצוין שהתכשיר אינו מכיל מתכות כמו אלומיניום או ניקל.

5. קרמי לחות המכילים אמולנטים

האמולנטים הם חומרים מבוססי שמנים שתפקידם הוא להעשיר את העור ולשמור על חיוניותו. עם חומרים אלה נמנים: חמאת קוקוס, חמאת קקאו וחומרים נוספים הנחשבים למזינים. עם זאת, שימוש רב בקרם המכיל כמות גדולה של אמולנטים עלול לסתום את הנקבוביות וליצור תגובה אלרגית המתבטאת בפצעים ואודם. על מנת למנוע תגובות אלה רצוי להשתמש בעיקר בקרם המבוסס על מים שלא יהפוך את העור לשמנוני מדי.

6. שמפו המכיל SLS

SLS הוא קיצור של סודיום לואריל סולפט, סוג של תרכובת המכילה נתרן ונמצאה כחומר מזיק העלול במרוצת הזמן לגרום גם לסרטן. ישנו שימוש בחומר זה בסוגים שונים של שמפו כי זהו חומר מקציף. גם אם החומר אינו מעורר בכם תגובות אלרגיות בטווח הקצר מומלץ להמנע משימוש בשמפו המכיל אותו. קראו את רכיבי השמפו, חומר זה, במידה ונמצא, יופיע בין הרכיבים הראשונים. שמפו טבעי לא יכיל חומר זה.

7. לא כל מה שטבעי הוא בהכרח מתאים לגוף

אמנם תכשירי טיפוח המוגדרים טבעיים לא יכילו תרכובות כימיות מזיקות, אך לא כל מוצר המוגדר טבעי מתקבל בגוף בזרועות פתוחות. ישנם חומרים טבעיים חזקים המעוררים בגוף תגובות אלרגיות. שמנים אתריים למשל יכולים לגרום לתגובות אלרגיות כמו פריחה. אם תכשיר המוגדר טבעי מעורר בכם אלרגיה בדקו אם הוא מכיל שמן אתרי.

7 מרכיבים בשגרת הטיפוח שיכולים לגרום לאלרגיות
אתר המרכז לאלרגיות הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ללמוד ולמצוא תשובות לכל מה שקשור לאלרגיות- מידע על אבחון, טיפול והתמודדות עם כל סוגי האלרגיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן